Monday 15 November 2010

INDUSTRI MAKSIAT ETP, BERINGAT SEBELUM KENA

satu peringatan daripada oleh Solleh al-Fatimi. Panjang sangat artikel ini. Untuk maklumat lanjut, layarilah : sila lawati: http://solleh-alfatimi.blogspot.com/2010/11/industri-maksiat-etp-beringat-sebelum.html


Dari: Solleh al-Fatimi
Memacu ekonomi negara. Itulah hasrat yang ingin dicapai dalam Program Tranformasi Ekonomi (ETP) yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Razak. Namun sungguh memalukan dan mengaibkan apabila cadangan yang terkandung dalam ETP merangkumi penubuhan beberapa kelab malam terkemuka, penganjuran konsert hiburan mega dan melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa. Tindakan ini adalah untuk memacu industri pelancongan.
EPP seperti yang dilaporkan akan menubuhkan zon hiburan di Greater Kuala Lumpur/Lembah Klang, Genting Higlands, Pulau Pinang, Langkawi dan Kota Kota Kinabalu. Langkah kerajaan ini akan menyaksikan penubuhan enam kelab malam baru yang mampu menampung kehadiran 900 pengunjung pada hujung minggu menjelang awal 2012. Dua lagi akan beroperasi pada 2013 dan 2014 dan dikatakan menjelang tahun 2014, akan terdapat sekurang-kurangnya 10 kelab malam di zon hiburan. (Harakah: Bil 1585)
Saranan yang dibuat oleh Perdana Menteri kita ini, memanggil saya untuk saling mengingati sesama kita. Saya ingin mengajak sesiapa sahaja yang mempunyai akal untuk berfikir, mempunyai hati untuk menghayati, mempunyai mata untuk memerhati, mempunyai telinga untuk mendengar dan mempunyai lidah untuk menyampaikan apa yang ingin saya bentangkan ini. Inilah satu nasihat sebelum kita terlambat. Hayatilah sejarah lampau untuk mengatur langkah pada hari ini dan di masa hadapan.

No comments: