Monday 20 December 2010

UMNO TERBAIK????

Mari kita tanya Ahmad Maslan ini, dana pembinaan keperluan yang dimaksudkan ini datang dari mana? Duit siapa? Duit UMNO / BN atau duit rakyat? Siapa yang membayar cukai?
Banggang punya statement.
Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan menjelaskan mengapa rakyat perlu menyokong BN..

" Dari hidup sampai mati cuma BN yang bantu kita. Anak kita lahir di hospital kerajaan, belajar di sekolah kerajaan, bekerja di kilang yang di bawa oleh kerajaan, bersembahyang di rumah ibadat yang kerajaan bina, malah van yang membawa jenazah ke tanah perkuburan juga disumbang oleh wakil rakyat kerajaan," demikian kata-kata keramat yang keluar dari mulut Ahmad Maslan.

Umno pembela orang Melayu !, Betulkah ? Mungkin betul mungkin tidak !! . Tapi itu semua cerita lama yang sering diulang-ulang oleh Umno. Hakikatnya Umno memang berjuang semata-mata untuk Umno, untuk mengekalkan kuasa, kalau boleh hingga ke hari kiamat. Umno telah berjuang dan masih terus berjuang kerana nak mengisi perut sendiri dan juga perut-perut kroni. Melayu hanya dijadikan alat ! atau kuda tunggangan! Hanya Melayu yang bodoh saja mahu terus diperbodohkan.

Sedarlah wahai orang-orang Melayu. Umno sebenarnya telah menjadi penyebab kenapa orang Melayu ketinggalan jauh dibelakang orang bukan Melayu khasnya Cina. Sebut saja dalam bidang apa? Bidang akademik? bidang pemilikan harta dan saham ? bidang propersional ! bidang perniagaan? Dimana letaknya bangsa Melayu jika dibandingkan dengan Cina maupun India ? Adakah bangsa Melayu di kedudukan nombor wahid? ….. Jauh sekali !...

Jadi apa sebenarnya yang telah dibuat oleh Umno selama 53 tahun ini? Sia-sia !! Ya! sia-sia saja mandat diberikan begitu lama tetapi hasilnya tak berbaloi !! Setelah 53 tahun merdeka, orang Melayu masih terkial-kial, seolah-olah mengejar bayang. Yang dikejar belum dapat dicapai, yang dikendong dah banyak berciciran !! terutamanya tanah-tanah rizab Melayu yang telah dihakis oleh orang-orang Melayu Umno sendiri. Jadi apa perlunya orang Melayu menyokong kerajaan UMNO/BN lagi? Kenapa orang Melayu mesti dipaksa untuk mentaati UMNO? sedangkan pilihan yang lebih baik ada di depan mata? PAS, PKR.

UMNO/BN semasa pemerintahannya sedikit sebanyak memang ada berjasa kepada orang Melayu, tetapi hakikatnya dalam masa yang sama UMNO juga terlalu banyak menghakis dan merompak hak-hak orang Melayu. Saham-saham pegangan Melayu juga banyak telah disedut. Maknanya UMNO dah jadi penyamun kepada bangsanya sendiri!. Umno dah jadi perompak terhormat. Apa maknanya rakyat diminta mengenang jasa-jasa Umno atau perompak terhormat itu?.

No comments: