Tuesday, 30 November 2010

BUKTI BETAPA HEBATNYA UMNO MEMERINTAH

Hebatnya UmNo memerintah Pulau Pinang, Majlis Perbandaran Seberang Perai mengalami kerugian defisit RM 230 juta dari tahun 2000 - 2007. Purata hutang RM28.75.
PR memerintah, defisit RM28.75 juta bertukar jadi untung dan dijangka mencapai RM 15 juta untuk tahun ini.
Pandainya UmNo memerintah, Pahang, antara negeri yang terkaya, kini hampir bankrup.
Inilah masaalah yang dihadapi Malaysia hari ini. Dalam dunia ini tidak ada yang lebih baik dari segala - galanya melainkan UmNo shj.

Harakahdaily melaporkan:

SEBERANG PRAI, 30 Nov: Sebelum Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih pentadbiran Negeri Pulau Pinang, Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) telah mengalami kerugian dan defisit yang teruk iaitu sebanyak RM230 juta dalam tempoh lapan tahun dari tahun 2000 hingga 2007.“Sehingga kini kerajaan terdahulu masih gagal untuk menjelaskan perkara tersebut. Hanya apabila kerajaan negeri PR memerintah barulah defisit ditukar menjadi lebihan buat kali pertamanya pada 2008,” kata Ketua Menteri, Lim Guan Eng pada Majlis Angkat Sumpah Pemangku Yang Dipertua MPSP di Dewan Kenangan, di sini, pagi ini. - Hrkh

[Sungaijuru.com]
Rugi 8 tahun berturut-turut. Memang hebat Orang Umno ni. Kalau kira hitung panjang setahun rugi lebih kurang RM28.75juta.
Mungkin ada yang gatai mulut akan komen kata Yang jaga MPSP tu pegawai kerajaan bukannya parti Umno. Memang depa pegawai kerajaan, tapi aku yakin sangat-sangat perlantikan depa-depa tu majoritinya mesti guna kabel Umno.
Lagi satu, antara sebab utama kerugian tu, pasai banyak melibatkan pemimpn Umno sama-ada peringkat negeri, bahagian malah sampai peringkat ketua cawangan Umno pun terlibat sama.
Mana taknya, kalau muck-up harga gila-gila, pasai nak kena bagi sikit habuan kat orang tu, orang ni. Member yang dapat kontrek takkan nak rugi, takkan depa nak bagi untungdepa kat orang. Pasai tu la harga kontrak mahal dari yang sepatutnya.
Tu belum lagi dikaji cerita pasai bangunan baru MPSP, banyak jugak cerita yang pelik aku dengar. Walaupun cerita-cerita tu masih berstatus khabar angin pasai aku pun tak rajin nak siasat. tapi macam aku selalu sebut, "kalau khabar angin pun, tapi ceritanya panjang berdepa-depa, takkan takat seinci pun takdak yang betul."
Pasai tu la, walaupun baru setahun lebih ambil alih oleh Pakatan Rakyat, MPSP mampu buat untung. Dari rugi purata RM28.75juta setahun boleh bertukar jadi untung dan tahun ni pun dijangka untung lagi sebanyak RM15.34 juta
Kalau penyelewengan dan salah guna kuasa boleh disekat memang MPSP patutnya untung, bukan rugi. MPSP bukan lekeh punya kawasan, kawasan industri pun luas. Memang tak patut sangat boleh rugi 8 tahu berturut-turut.

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI