Wednesday 13 October 2010

UMNO-MCA BER-TANGO

Galas dan Batu Api here we come. Bukan William Gallas ataupun Perez Parado. Biar UmNo - MCA-BN bertango. Kita akan terus buat kerja.
Dua kematian dalam masa sebulan. Kedua-dua kematian melibatkan tokoh politik. Seorang wakil rakyat PAS/Pakatan Rakyat, manakala seorang lagi, PBS/Barisan Nasional. Ini juga bermakna... telah berlaku dua kekosongan 'kerusi'. Satu bagi kerusi DUN Galas di Kelantan dan satu lagi bagi kerusi Parlimen Batu Api.Oooo la la!! Pesta pilihan raya akan bermula. Pasti meriah punyer!!

Apabila ada pilihan raya, maka kempen pun pasti ada. Kempen yang pasti gilerr punyer!! Bagi UMNO/BN, kempen mereka sudah pun bermula. Mukadimah kempen mereka ialah dengan kemunculan si Rahimi. Setelah tiga tahun dia menyepi, kini dia menjelma untuk melancarkan serangan, khusus terhadap Anwar Ibrahim.

Aha... tup-tup, kini dia muncul dengan membuat penafian tentang dua SD yang dibuatnya dahulu. Kalau dulu dia mengaitkan Najib dan Rosmah dengan drama Sodomi 11, tetapi kali ini, keluar pulak SD baru. SD yang menafikan pulak pembabitan kedua-dua laki-bini itu dengan drama Sodomi 11. Ini macam punya loqlaq, orang nak percaya??

Rahimi dijadikan peluru dalam serangan ini. Hati-hati... takut serangan 'makan tuan'. Pelik, tak serik-serik... Makin serangan diperhebatkan, makin orang getik!! Makin orang nak termuntah!! makin orang menyampah. Makin orang tak percaya pada kedua laki bini tersebut. Dan, malang bagi kita, FDI negara makin merudum. Pelabur pun hilang kepercayaan kepada negara. Siapa yang rugi?? Kitaaa jugak!!

And now, UMNO dan MCA pulak memulakan kempen mereka. Yeehaahh!! Satu persembahan tarian tango bernama 'Attacking Tango'. Senada dan seirama... mereka menari mengikut rentak yang sama.Serangan gergaji dua mata. Satu ditalakan kepada kaum Melayu dan satu lagi buat kaum bukan-Melayu, khususnya kaum Cina.

UMNO kata... jika undi Pakatan Rakyat, Melayu akan hilang kuasa. PAS dan PKR akan ditunggang semau-maunya oleh DAP. Kah... kah... kah... Cina akan kuasai Malaysia.
MCA pulak kata.... jika undi Pakatan Rakyat, PAS berada di depan mengepalai dan menerajui bahtera pemerintahan. Islam akan diangkat!! Oooooo... manyak bahaya!! Jangan percaya sama itu PAS. Malaysia akan butut-butut jadi negara Islam. Nanti, hidup lu olang susah maa..
Hellooo... lu olang jangan percaya sama itu Soi Lek maa. Lu olang baca sini.Siapa sebenarnya yang akan susah?? Rakyat bukan Melayu?? I doubt that. Yang akan susah ialah MCA Cina punya olang. Susah.... sebab sulah talak power!! Tak boleh ekk maa. Talak kuasa kalu, susah cali makan maa.

Whatever ler.... Tapi, itulah persepsi berhantu yang cuba dipsychokan oleh mereka kepada rakyat. Rakyat yang bangang jer yang akan histeria terkena sampukan hantu-hantu ini. But... bukan semua rakyat bangang. BN is still in a state of denial. Mereka masih beranggapan rakyat masih bangang dan senang-senang boleh diperbodohkan dengan momokan tersebut. Sebenarnya, mereka yang bangang!!

Yang syiuknya.... Najib siap bersuara dengan mengeluarkan ayat-ayat bodeknya. Ini ayat-ayat bodek daripadanya....

" Rakyat Malaysia keturunan Cina bukan pendatang sebaliknya merupakan warga setia negara ini."Baca lagi di sini

Fuulaaamakk!! Ayat yang power!! Tapi, malangnya... tak der roh!! Tak der semangat di dalamnya!!

Bapak Bodek saja yang beriya-iya berkata begitu, tetapi... anak-anak buahnya berkata sebaliknya. Sayap-sayap UMNO pun berkata sebaliknya. Makin menjadi-jadi pulak tu... Boleh percaya ka?? Tipu!! Tipu!! Tipu!! Jangan percaya!!

Wa cakap lu olang.... jangan percaya!! Itu semua retorik dia semata-mata!! Sudah manyak kali terkena... lu olang masih mau percaya ka?? Itu BODOH namanya maa.

Sebab itu, apabila UMNO-MCA bertango, ada kedengaran cacat pada muzik latarnya dan pada 'step'nya. Macam ada yang tak kena. Lantas.... tarian tango mereka kena booo dengan para penonton.
Let us boo them too. Boo panjang..... !! Booooooooooooooooooooooo!!Boo pendek!! Booo!! Booo!! Boooo!!Tango UMNO-MCA..... FAILED!!

by A Mum Of Three Mohd

No comments: