Monday 18 October 2010

BERITAHU JASA BN : PM

Apalagi yang hendak dikatakan mengenai PM ke6 ni. Dia nak UmNo @ Be End beritahu perkara yg sebenar apa lagi? Seluruh Malaysia sejak azali telah sedia maklum bila ada projek sudah tentu notis pemberitahuan dibawah akan diadakan.
Letrik percuma bawah RM 20.00? Cuba tanya dia, berapa ramai rakyat Malaysia yg guna letrik bawah RM 20.00? Yang guna kadar letrik bawah RM 20.00 cumalah pekerja Indonesia yg tinggal di rumah kongsi yg hanya pakai Kipas angin & periuk masak nasi letrik.
Sama juga dengan pengumuman diskaun tol pada pengguna Touch & Go. Mana ada warga KL yg guna perkhidmatan tol seperti yg diumumkan?
Inilah masaalahnya bila Malaysia ada PM yg sejak jadi menteri banyak membuat keputusan popular daripada membantu rakyat.
Perkara sebenar rakyat nak tahu perkara sebenar mengenai Komisyen Submarine, Isu Teoh beng Hock, Kugan, Ziana Zain ( mungkin ), Isu MB NS yg membawa keluar RM10 juta, Isu Perak & macam - macam lagi.




KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, sudah sampai masanya Barisan Nasional (BN) memberitahu rakyat akan jasa dan budi yang dilakukan parti pemerintah itu selama ini untuk kesejahteraan kehidupan mereka. Perdana Menteri berkata, kerajaan BN tidak banyak menggembar-gemburkan apa yang dilakukan untuk rakyat berbanding parti pembangkang, walaupun mereka hanya membuat sedikit sahaja untuk rakyat. “Kita buat banyak tapi tak riuh rendah. Mereka buat sedikit tapi riuh sekampung. Kita buat bangunan tak gembar-gembur. Kita buat setinggi gunung (tapi kadang kadang) orang tak hargai,” katanya berucap melancarkan Karnival Skuad Sayang Wanita UMNO di Taman Datuk Ahmad Razali, Ampang, dekat sini, semalam. Najib berkata, walaupun kerajaan memberikan pengecualian pembayaran elektrik yang bilnya RM20 ke bawah kepada lebih kurang sejuta isi rumah di seluruh negara, tetapi tidak menggembar-gemburkannya seperti sebuah negeri di bawah Pakatan Rakyat, yang memberikan air percuma bagi setiap penggunaan 20 meter padu ke bawah. “Sebab itu dalam Bajet 2011 saya cuba memasukkan kepentingan semua pihak untuk kesejahteraan rakyat,” katanya. Menurutnya, pelbagai insentif disediakan demi kepentingan rakyat dalam bajet ini, antaranya Skim Rumah Pertamaku melalui Cagamas bagi membantu golongan muda yang baru bekerja dengan pendapatan kurang RM3,000 sebulan, untuk memiliki rumah di mana skim itu akan menawarkan jaminan kerajaan ke atas bayaran pendahuluan 10 peratus bagi harga rumah bawah RM220,000. Katanya, dalam bajet itu, buat pertama kali dalam sejarah negara, kerajaan menubuhkan Majlis Konsultasi Gaji Negara untuk menjadi platform dalam penetapan upah golongan pekerja di negara ini. ‘Jadi usaha untuk mensejahterakan rakyat akan kita teruskan,” katanya. - Bernama

No comments: